Heb je een vraag?

Lees dan hieronder het antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Contact

Inklapbare content

Waarin onderscheidt Horse Riders Classics zich van andere ruitersportwinkels?

We hebben een uniek productaanbod waarbij de kwaliteit van het merk voor ons van doorslag is. Wij gaan voor de verkoop van duurzame producten die met goed onderhoud lang meegaan. We volgen daarbij wel de trends maar dat het kwaliteit is staat voor ons op 1. We geven laagdrempelig en professioneel advies zoals je van paardenmensen mag verwachten. We doen daarin graag een stapje verder dus zoek je iets wat niet op onze site te vinden is? Dan zoeken we het graag voor je. Vaak kunnen we het dankzij de uitgebreide custom opties maken of speciaal voor je aanschaffen.

Ik wil graag langskomen om de producten te zien. Hebben jullie een winkel?

Wij hebben een winkel in Ansen waar je onze collectie kunt bekijken. Houdt wel Google in de gaten voor afwijkende openingstijden tijdens bijvoorbeeld feestdagen of door evenementen. Tevens zijn wij op andere dagen en tijden op afspraak geopend. Je kunt een afspraak maken via het contactformulier of telefonisch. Het adres van onze winkel is:

Dwingelerweg 14
7964KK Ansen

Hoe lang duurt het voor ik mijn producten ontvang?

Producten die op voorraad zijn worden nadat het aankoopbedrag voldaan is binnen 2 - 5 werkdagen op het door jou opgegeven verzendadres afgeleverd. Producten op voorraad en besteld voor 15.00 uur worden dezelfde dag verzonden. Maatwerk (customized) producten zoals de Flex-on stijgbeugels en artikelen van Anna Scarpati en Equiline hebben specifieke aflevertijden. Een indicatie voor die aflevertijden vind je bij het betreffende product. Let op dat de levertijd in beeld komt voordat je het product in je mandje hebt gestopt. Zit het product al in je winkelmandje? Dan is het verstandig om hem er even weer uit te halen zodat de levertijd weer wordt getoond.

Mijn artikel bevalt niet, wat nu?

Dat kan natuurlijk gebeuren. Kijk op deze pagina voor het retourneren van producten.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt door middel van iDeal, creditcard, een losse overboeking (alles via betaalportal Mollie) of via PayPal betalen. Tijdens de bestelprocedure kunt u de door u gewenste betaalmethode selecteren. Het is ook mogelijk om achteraf te betalen met Klarna Pay Later.

Het lukt mij niet om een bestelling te plaatsen. Hoe komt dat?

Door updates van internetbrowsers kan het voorkomen dat het bestellen niet lukt. U krijgt bijvoorbeeld te zien, er kan geen vervoerder worden gekozen. Neem in dat geval contact met ons op.

Ik heb een btw-nummer van een EU-land buiten Nederland. Hoe werkt dat?

In dit geval kunt u bij ons shoppen zonder btw te betalen. Geef gedurende de checkout procedure uw btw nummer op zodat deze gevalideerd kan worden. Na goedkeuring van de validatie wordt de btw van uw bestelling afgehaald. U betaalt het bedrag vervolgens automatisch exclusief btw en de factuur voldoet aan de Europese richtlijnen. Wordt de btw nog steeds in rekening gebracht? Neem dan contact met ons op.

Ik woon buiten een EU lidstaat. Moet ik btw betalen?

Als je woonachtig bent in een land buiten de EU en de goederen ook een bestemming hebben buiten de EU betaalt u bij ons geen btw. Tijdens de afrekenprocedure wordt de btw automatisch van het totaalbedrag afgehaald zodra je het land van bestemming ingeeft. Ook op de factuur staat vermeld dat je bestelling inclusief 0% btw is. De btw tarieven in Nederland bedragen 21% op alle artikelen zoals kleding, lederwerk en allerhande producten en 9% op voer en voedingssupplementen. 

Welke merken heeft Horse Riders Classics in het assortiment?

Wij hebben alleen de beste merken in onze winkel. Denk aan grote hippische merken als Vestrum, Equiline en Samshield. Bekijk hier al onze merken.

Mijn product is beschadigd geleverd, wat moet ik doen?

Om te beginnen, willen we ons graag excuseren voor het ongemak.

Indien je een product in beschadigde staat hebt ontvangen, breng ons hier dan zo snel mogelijk van op de hoogte, uiterlijk binnen 3 kalenderdagen na levering. Je kan ons bereiken via shop@horseridersclassics.nl. Stuur ons via mail een uitleg met daarbij duidelijke foto's van het probleem.
We bekijken hoe we een oplossing kunnen bieden en zullen je vragen om het artikel retour te zenden met een retourlabel door ons aangeleverd. De retourkosten worden door ons gedragen in dit geval.

Afhankelijk van of het product nogmaals voorradig is, zullen we een onbeschadigd product opnieuw naar je verzenden. Indien het niet meer voorradig is, zal een terugbetaling plaatsvinden naar dezelfde rekening waarmee je in eerste instantie betaald hebt.

Ook in deze situatie verwachten we dat de artikelen in nette en ordelijke staat worden teruggestuurd, zo kunnen wij je zo snel mogelijk helpen.

Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder garantie.

Ik heb het verkeerde product ontvangen, wat nu?

Om te beginnen, onze excuses voor het ongemak.

Indien je een verkeerd product hebt
ontvangen, breng ons dan zo snel mogelijk op de hoogte,
zeker binnen 3 kalenderdagen na ontvangst. Je kan ons contacteren via shop@horseridersclassics.nl

We bekijken hoe we een oplossing kunnen bieden en zullen je vragen om het artikel retour te zenden met een retourlabel door ons aangeleverd.
De retourkosten zullen in dit geval door ons gedragen worden.

Afhankelijk van of het product nogmaals voorradig is, zullen we het product opnieuw naar je verzenden. Indien het niet meer voorradig is, zal een terugbetaling plaatsvinden naar dezelfde rekening waarmee je in eerste instantie betaald hebt.

Ook in deze situatie verwachten we dat de artikelen in nette staat worden teruggestuurd, zo kunnen wij iedereen zo snel mogelijk helpen.

Gebreken die veroorzaakt worden door ongelukken, nalatigheid of verkeerd gebruik, vallen niet onder garantie.

Mijn bestelling is niet aangekomen?

Omdat wij onze pakketten met externe postbedrijven versturen, en dus zelf niet de volledige controle hebben over de levering van jouw bestelling, kan er jammer genoeg in uitzonderlijke gevallen iets mislopen bij de levering van jouw bestelling.

Wanneer jouw pakket om een of andere reden kwijtgeraakt is en dus niet geleverd werd, moeten wij hiervan binnen 3 werkdagen op de hoogte worden gesteld.

Indien er voor aflevering van het pakket getekend is, zullen wij geen onderzoek starten. Wij gaan er vanuit dat het pakket in dit geval is afgeleverd. Ook in het geval dat je kiest voor aflevering op een bekende plek ben je zelf verantwoordelijk voor de aflevering overeenkomstig met de voorwaarden van de vervoerder.

Indien je pakket tijdens het verzendproces zoek is geraakt, kunnen wij binnen 14 dagen na verzending een onderzoek opstarten. Het is dus belangrijk dat u de tracking van uw pakket in de gaten houdt. U kunt ons voor het melden van problemen een mail sturen op shop@horseridersclassics.nl.

Wil je meer zekerheid over aflevering? Kies dan voor levering bij een pick up point.