Retouren

Lees hieronder meer over hoe je kunt retourneren, welke termijnen er gelden, welke producten je retour mag zenden en wat je moet doen als je wilt ruilen. Voor aankopen in onze fysieke winkel is onderstaande procedure niet van toepassing. Vraag in de winkel naar de voorwaarden.

Belangrijk: we hebben geen gratis retour mogelijkheid. Als je iets wilt retourneren komen de kosten voor eigen rekening. 

Wil je de direct regelen? Dan kun je gebruikmaken van ons retourformulier.

Retourformulier

Lees hieronder veelgestelde vragen over het retourneren van online aankopen.

Uitzonderingen op retourrecht

We gaan ervan uit dat u de artikelen met zorg behandelt. De volgende artikelen kunnen niet worden niet geretourneerd:

  • Gedragen/gewassen/beschadigde kleding en producten
  • Kleding en artikelen met verwijderde labels
  • Bitten
  • Geborduurde artikelen
  • Op maat gemaakte artikelen
  • Artikelen die volgens uw kleurspecificaties zijn vervaardigd, ook wel op maat
  • gemaakte artikelen genoemd
  • Voedingssupplementen
  • Vloeibare verzorgingsproducten

Inklapbare content

Bedenktijd na online aankoop

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Uitzonderingen retourrecht

Wij gaan er vanuit dat je de artikelen met zorg behandelt. De volgende artikelen nemen wij niet retour:

  • Gedragen / gewassen / beschadigde kleding en producten
  • Kleding en producten die vies geworden zijn door het passen. Let specifiek op witte kleding voor je dit terugstuurt.
  • Artikelen waar de labels vanaf zijn gehaald
  • Bitten
  • Geborduurde artikelen
  • Op maat gemaakte artikelen
  • Artikelen gemaakt volgens jouw opgave van de kleuren, de zogenaamde custom made artikelen
  • Voedingssupplementen
  • Vloeibare verzorgingsproducten

Mijn product is defect: garantie

Als je product defect is vanwege een productiefout neem dan per mail contact met ons op. Geef in de mail duidelijk het probleem aan en voeg een aantal foto's bij.

U kunt aanspraak maken op garantie gedurende eer eerste twee jaar na aankoop. Hierbij geldt uitdrukkelijk dat garantie een eigen gebrek van het product betreft. Normale slijtage of een defect als gevolg van onjuist gebruik valt hier niet onder.

De garantie op ritsen en knopen is een half jaar.

Product ruilen?

In sommige gevallen is het mogelijk om een product te ruilen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice en wij checken of het product te ruilen is.

Adres retourzendingen

Retourzendingen moeten teruggestuurd worden naar het volgende adres:

Horse Riders Classics
Afdeling: Klantenservice
Dwingelerweg 14
7964 KK Ansen

Verwerking van de retourzending

Vanaf het moment dat je de bestelling inlevert bij een post verzendpunt, kan het een week duren voordat wij je retourzending hebben verwerkt.

Na ontvangst wordt iedere geretourneerde bestelling gecontroleerd. Wanneer blijkt dat je retour onbeschadigd en binnen de retourtermijn is teruggestuurd geven wij de betreffende bank- of creditcardinstantie opdracht tot het terugstorten van het aankoopbedrag.

Indien je met Klarna of Riverty hebt betaald geven we Klarna/Riverty opdracht tot het aanpassen/laten vervallen van je factuur.

Terugbetaling

Je krijgt het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen van je online bestelling doorgaans binnen een week terug. Afhankelijk van de bank- of creditcardinstantie kan het tot 3 werkdagen duren voordat je het bedrag daadwerkelijk weer op je creditcard-/bankrekening hebt staan.

Wij betalen de verzendkosten niet terug.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te passen, de labels ontbreken of er andere beschadigingen of vlekken zijn dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen.

Retourkosten worden niet vergoed

Je krijgt het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten gecrediteerd.

De kosten voor het terugsturen van het pakket naar onze winkel zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is en dat hangers, originele productverpakkingen mee retour gaan en dat de kaartjes nog aan het product zitten.

Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop, worden retour gestuurd naar Horse Riders Classics. Voor deze wijze van retour sturen rekenen wij € 12,50 extra retourkosten.  Dit komt omdat de vervoerders deze kosten ook bij ons in rekening brengt. Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt verstuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing.

Binnenvoering helm ruilen

Past de helm wel, maar is de voering (liner) te klein of te groot? Dan zijn er 2 opties:

  • Je retourneert de voering en voegt aan de doos toe dat je de voering wilt ruilen voor een voering in de maat van je keuze
  • Je bestelt een andere maat voering. Als je de te grote of te kleine voering retourneert annuleren we vervolgens die bestelling. De voering is dan dus nog steeds gratis, maar dat verrekenen we pas bij je retourzending.

Voor het retourzenden zelf kun je gebruikmaken van ons retourportaal of zelf je retourzending regelen.

Wil je een online aankoop retourneren?

Op deze pagina lees je hoe het werkt. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.