Wilt u een online aankoop retourneren? Hieronder leest u hoe dit werkt.

Lees hieronder meer over hoe u kunt retourneren, welke termijnen er gelden, welke producten u retour mag zenden en wat u moet doen als u wilt ruilen. Voor aankopen in onze fysieke winkel is onderstaande procedure niet van toepassing. Vraag in de winkel naar de voorwaarden.

Belangrijk: we hebben geen gratis retourmogelijkheid. Als u iets wilt retourneren komen de kosten voor uw eigen rekening. U kunt eenvoudig een retourlabel aanmaken via ons retourportaal:

Retourzending aanmaken


Wilt u de retour zelf regelen? Dan kunt u gebruik maken van ons retourformulier.

retourformulier


Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Uitzonderingen retour recht

Wij gaan er vanuit dat u de artikelen met zorg behandeld. De volgende artikelen nemen wij niet retour:

  • gedragen / gewassen / beschadigde kleding en producten
  • Artikelen waar de labels vanaf zijn gehaald
  • Bitten
  • geborduurde artikelen
  • op maat gemaakte artikelen
  • Artikelen gemaakt volgens uw opgave van de kleuren, de zogenaamde custom made artikelen
  • Voedingssupplementen
  • Vloeibare verzorgingsproducten

Product ruilen?

We nemen geen ruilingen aan. Als u een product wil ruilen. Stuur het dan aub aan ons retour en bestel het artikel in de juiste grootte/kleur opnieuw.

Adres retourzendingen

Horse Riders Classics
Dwingelerweg 14
7964 KK Ansen

Verwerking van uw retour

Vanaf het moment dat u uw bestelling inlevert bij een post verzendpunt, kan het een week duren voordat wij uw retour hebben verwerkt.

Na ontvangst wordt iedere geretourneerde bestelling gecontroleerd. Wanneer blijkt dat uw retour onbeschadigd en binnen de retourtermijn is teruggestuurd, ontvangt u een creditnota per mail en geven wij de betreffende bank- of creditcardinstantie opdracht tot het terugstorten van uw aankoopbedrag.

Indien u met Klarna heeft betaald geven we Klarna opdracht tot het aanpassen/laten vervallen van uw factuur.

Terugbetaling

U krijgt het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen (inclusief verzendkosten indien u de gehele bestelling retourneert) van uw online bestelling doorgaans binnen een week terug. Afhankelijk van de bank- of creditcardinstantie kan het tot 3 werkdagen duren voordat u het bedrag daadwerkelijk weer op uw creditcard-/bankrekening heeft staan.

Retourkosten worden niet vergoed

U krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het terugsturen van het pakket naar onze winkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket (binnen Nederland), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te passen, de labels ontbreken of er andere beschadigingen of vlekken zijn dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.
Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is en dat hangers, originele productverpakkingen mee retour gaan en dat de kaartjes nog aan het product zitten.

Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop, worden retour gestuurd naar Horse Riders Classics. Voor deze wijze van retour sturen rekenen wij € 12,50 extra retourkosten.  Dit komt omdat DHL deze kosten ook bij ons in rekening brengt. Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt verstuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing.